Perquè aquesta manifestació?

Les entitats que convoquem aquesta manifestació, i persones que les impulsen, hem participat molt activament en tot el procés de redacció del Pla Mobilitat Urbana 2016-2021. Donem suport al Pla que s’ha d’aprovar en el Ple Municipal del 30 de juny, i demanem un gran consens a tots els partits per a que hi donin suport polític i facilitin que es puguin assolir els objectius marcats amb els recursos econòmics necessaris.

Resumim el gran repte del Pla de Mobilitat en el fet molt clar de millorar la mobilitat de la ciutat amb menys cotxes circulant i ocupant espai als nostres carrers.

• Volem respirar aire net: Terrassa és la segona ciutat més contaminada de Catalunya. La contaminació afecta la salut física i mental dels nostres fills, i no podem seguir vivint com si aquí no estigués passant res. Cal implantar restriccions als vehicles contaminants a la nova ZUAP del centre i també a la resta de barris.
  • Volem que els nostres fills puguin anar amb seguretat a l’escola i a tot arreu: No ens podem permetre ni un sol atropellament més. La ciutat ha de ser segura per als nostres nens i per a tothom, davant de les escoles i a tots els carrers. Cal implantar el límit a 30 km/h a tots els barris, fer campanyes pedagògiques i de controls d’infraccions, i acabar d’una vegada amb les dobles files davant de les escoles.
  • Volem que les bicicletes puguin circular per tots els carrers: Les persones que vulguin anar amb bicicleta, ho han de poder fer ocupant el centre dels carrils de circulació, amb tota la tranquil·litat, evitant així les voreres. Cal fer molta pedagogia i deixar molt clar aquest dret que ve del Reglament General de Circulació i que és una de les estratègies principals del Pla de Mobilitat.
  • Volem unes voreres per a les persones: Més de la meitat dels desplaçaments a Terrassa es fan a peu, per tant cal prioritzar al màxim la qualitat de les voreres i dels espais per on caminen les persones, tenint en compte TOTA la població. No hi pot haver vehicles aparcats ni circulant i cal especialment posar fi a l’aparcament de motos a sobre de les voreres.

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Perquè aquesta manifestació?

1. Juanjo ha dit:

Les bicis tenen que anar pel carril bici, no pels carril de circulació de la cotxes. Altra cosa, pagaran per l’ús de la via pública un impost de circulació les bicis?, Perquè no s’inverteix en unes línies de bus millor connectades per afavorir-ne l’ús i amb combustible que respecti el medi ambient?

M'agrada

• Haritz Ferrando ha dit:

Hola Juanjo, les bicis poden anar per tots els carrers de la ciutats, com qualsevol altre vehicle. No hi ha carrils de circulació de cotxes a la ciutat, són carrils de circulació de VEHICLES. L’objectiu dels pocs carrils bici que hi ha és el de donar més comoditat i seguretat als ciclistes. A Terrassa, a la xarxa principal d’itineraris ciclables previst pel Pla de Mobilitat Urbana 2017-2021, més del 80% dels itineraris són en carrers normals, sense carril bici. Potenciar el transport públic és molt important també, efectivament.

M'agrada