Enquesta_mob Enquesta_mob2

• 80% de les famílies creuen que un projecte de Camí Escolar amb la implicació de l’Ajuntament de Terrassa permetria que els nens poguessin anar de forma autònoma a l’escola.
  • L’AMPA El Vapor convoca a una reunió per promoure un projecte de Camí Escolar d’àmbit ciutat.

L’AMPA de l’escola El Vapor presenta els resultats de l’enquesta sobre la mobilitat a les escoles de primària de Terrassa. L’objectiu de l’estudi és conèixer com són els hàbits de mobilitat de les famílies en el trajecte d’anada i tornada a l’escola, els problemes amb els que es troben i les accions que consideren prioritàries per millorar aquest camí a l’escola.

Aquesta enquesta s’ha dut a terme durant els mesos de juny i juliol 2014 a totes les escoles de Terrassa i han participat 260 famílies de 19 escoles. Tot i que l’estudi no té valor estadístic representatiu, és una primera aproximació a la qüestió i s’espera que en el futur es pugui fer una enquesta més ambiciosa i representativa.

Al matí, 68% dels desplaçaments es fan a peu, 23% en cotxe, 4% en autobús i 3% amb bicicleta. Existeix una necessitat de desplaçament considerable al migdia, donat que al voltant de la meitat de l’alumnat dina fora de l’escola. 59% de les famílies que van a peu, triguen menys de 10 minuts i 94% menys de 20 minuts. 51% dels alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è, que van caminant a l’escola, ho fan acompanyats de persones adultes.

42% de les famílies que van en cotxe triguen menys de 10 minuts a fer el desplaçament a l’escola. Si hi anessin caminant, 18% de les famílies que van en cotxe a l’escola trigarien menys de 10 minuts i 46% menys de 20 minuts.

En una ciutat ideal, 46% de l’alumnat es voldria moure a peu per anar a l’escola i 29% amb bicicleta.

Pel que fa la percepció sobre el trajecte de casa a l’escola, les percepcions positives predominen sobre les negatives i les famílies que fan el trajecte a peu valoren més positivament el trajecte que les famílies que ho fan en cotxe. La contaminació és 3 vegades més tinguda en compte per les famílies que van a peu que les que van en cotxe.

Aquesta entrada s'ha publicat en General i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a 30% dels trajectes en cotxe a l’escola es podrien fer en menys de 15 minuts caminant

1. Retroenllaç: Camí escolar promou una nova enquesta sobre la mobilitat a les escoles de primària de Terrassa 2018 - Created by pep valenzuela - In category: Destacats, Política / Societat - Tagged with: Ajuntament de Terrassa, BiciTerrassa Club, BiTer, Camí escolar