El RACC demana millores perquè els nens vagin a l’escola amb més seguretat i autonomia a Barcelona

• La 1a Auditoria RACC de Camins Escolars revela que hi ha nombrosos punts als carrers de la ciutat on la mobilitat dels alumnes és deficient.
  • El RACC considera que els Camins Escolars no compleixen prou bé la seva funció de crear entorns segurs perquè els nens guanyin autonomia en la seva mobilitat.
  • Entre els principals defectes destaquen la manca de visibilitat a les cruïlles, l’escassa senyalització i la velocitat de circulació en els carrers propers a les escoles.
  • El Club demana més implicació de les autoritats per ajudar els equips docents i les AMPA a fer un seguiment continu del projecte.

Barcelona, 12 de setembre de 2017 – El RACC ha elaborat la “1a Auditoria RACC de Camins Escolars”, a partir d’un test que ha analitzat la implantació del projecte Camí Escolar – Espai Amic en 5 centres escolars representatius de la ciutat de Barcelona.
El Camí Escolar és un projecte educatiu que promou la mobilitat segura, sostenible i
autònoma dels infants en els desplaçaments a l’escola, i que pretén oferir als alumnes la possibilitat d’anar o tornar sols del centre educatiu. A més de generar i senyalitzar itineraris segurs, s’impulsen activitats educatives i divulgatives, tant a l’escola com al barri, que fomentin la mobilitat sostenible. Des que es va posar en marxa l’any 2000 a Barcelona, per iniciativa de l’Institut Municipal d’Educació (IMEB), 90 escoles de Primària de les 333 que hi ha a la ciutat s’han adscrit al projecte, que coordinen els propis centres i les Associacions de Mares i Pares (AMPA).

Amb aquesta auditoria, el RACC pretén contribuir a la millora de l’entorn urbà i de la qualitat de vida dels infants, un dels col·lectius més vulnerables en seguretat viària.

LLEGIR COMUNICAT

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.